Què fem amb RSS?
De fa anys s’anuncia, periòdicament, la mort dels RSS: se l’identifica com un sistema residual, una tecnologia de notificació que no aporta res i que no usa gairebé ningú, i que en una era d’interactivitat com l’actual sembla ser un únic canal consumidor.
La cosa, però, no és tant que es mori: és que el deixen morir perquè no el volen usar.
[+]...
Publicat el 17 de desembre del 2013
| 3 minuts
| 586 paraulesDe com facilitem que ens controlin
Originalment la xarxa era un conjunt de subxarxes i pàgines totalment distribuïdes, servidors i més servidors de pàgines web, aïllats un dels altres, que enllaçaven aquestes planes mitjançant un conjunt d’adreces comunes, però sense cap punt central.
El mateix passava amb altres serveis, com el correu o l’ftp, o posteriorment, les famoses xarxes p2p.
En aquest context van començar a sortir els primers motors de cerca, catalogant i indexant contingut extern, i dirigint els seus usuaris a les pàgines on aquest estava.
[+]...
Publicat el 14 de setembre del 2013
| 3 minuts
| 576 paraules